Ať již cílíte místním SEO na Svitavy, nebo se plánujete rozmáchnout do širšího světa, měli byste vést v patrnosti některé z mýtů, které o optimalizaci kolují, a také fakt, že to, co platilo před pár lety, dnes již zdaleka platit nemusí… Podívejme se na některé nepřesnosti, které v tomto pozoruhodném oboru stále kolují. 

První mýtus – SEO stačí svěřit firemnímu ajťákovi 

Při vší úctě k vašemu firemnímu ajťákovi je nutno říci, že on pravděpodobně není tou pravou osobou, které optimalizaci vašeho webu svěřit. Samozřejmě se můžeme mýlit a na SEO je ve skutečnosti machr. Většina IT specialistů ale není. SEO vyžaduje nejen znalost technických detailů, ale i těžko měřitelný „cit“, který zkrátka vyžaduje mnoho praxe věnované jen a pouze tomuto oboru, který je právem oborem sám o sobě a nikoliv jen podmnožinou IT. 

Druhý mýtus – On-page optimalizace stačí 

Na stránce máte dobrý SEO copywriting, vaše klíčová slova a fráze se nachází na hlavním titulku i na titulcích dalších, vás meta title / meta description je perfektní – z tohoto hlediska vašemu webu nechybí nic. Stačí to ale k tomu, abyste vystřelili ve výsledcích vyhledávání o mnoho příček výš? Pravděpodobně ne. Může vám chybět například:

  •         Přizpůsobení stránek mobilním zařízením. Byť by se to dnes mohlo zdát samozřejmostí, stále se najde dostatek webů, které nejsou na uživatele smartphonů, tabletů a dalších zařízení připraveny (navzdory tomu, že už je to pár let, kdy dal Google najevo, že bude weby připravené na mobily upřednostňovat). Ujistěte, že vašemu webu mobilní SEO nechybí..
  •         Uživatelská přívětivost. Je vaše stránka přehledná a najdou zde návštěvníci snadno to, co hledali? Načítá se rychle? Dbejte i na to.
  •         Konverze. Jaké fázi „prodejního trychtýře“ odpovídá obsah vaší stránky? Oslovujete tu pravou cílovou skupinu? Nechybí vám na stránce tlačítka s CTA (Call to Action)?
  •         Off-page optimalizace. Máte svůj profil vytvořený v odpovídajících katalozích? Vede na vaše stránky dostatek odkazů z autoritních webů? Jste aktivní na sociálních sítích, fórech a dalších médiích? Jestli ne, nedivte se, že vaše stránky nedosahují takového potenciálu, jakého by mohly.

Třetí mýtus – linkbuilding již nefunguje tak, jako kdysi 

Na jednu stranu je toto tvrzení velká pravda. Na druhou stranu ale neznamená, že linkbuilding jako takový nefunguje.  Pouze již dávno nefunguje jako bezduché tvoření nových a nových odkazů, kde kvantita převyšuje kvalitu. Díky úpravám Google algoritmů dnes mnohem více záleží na tom, z jakých stránek odkaz vede a zda se jedná o stránky kvalitní. 

Době linkfarem a spamu dnes již díkybohu odzvonilo. Zmínky na populárních blozích, autoritních zpravodajských serverech, ale i kvalitní microsite (za předpokladu, že se vám její tvorba vyplatí) – to vše má dnes větší váhu než stovky spamových odkazů. 

Čtvrtý mýtus – hustota klíčových slov nadevše 

Ne, neustálým opakováním hlavního klíčového slova na stránce vaše stránka nevystřelí jako raketa z páté stránky výsledků do čela té první.

 Pravděpodobně neexistuje (nebo se ji zatím nikomu nepodařilo zjistit) optimální hustota klíčových slov v poměru k ostatnímu obsahu, která vás katapultuje na výsluní vyhledávačů. Samozřejmě že příliš malý výskyt slova optimální není, ale pořád je lepší, než jeho neustálé tapetování, které vašim stránkám spolehlivě uškodí.

Přečtěte si také, co vám při optimalizaci na Seznamu spolehlivě uškodí.

 

To tedy byly čtyři mýty, které raději hoďte za hlavu, myslíte-li to s vašimi stránkami vážně. Samozřejmě, podobných nepřesností o SEO kolují desítky, ne-li stovky. Jestli znáte nějaké další, klidně je napište do komentářů, nebo přijďte s vlastními SEO tipy!

Michal Jarkovský