Jednou z nejefektivnějších metod zvýraznění vašeho byznysu či značky je výroba reklamních tašek. Tento zdánlivě „primitivní“ způsob reklamy má ve skutečnosti ohromný dosah a může vás dostat na výsluní i při relativně nízké počáteční investici. Navíc jde o reklamu zcela nevtíravou (vtíravá reklama může způsobit více škody, než užitku). Podívejme se nyní blíže na důvody, proč se sázka na vlastní tašky vyplácí.

1. Výroba reklamních tašek je cenově efektivní v porovnání s ostatními předměty

Ačkoliv se částka vynaložená na vaše tašky může lišit podle zvoleného materiálu, techniky tisku i složitosti tisknutého motivu, stále jde o v podstatě nejlevnější a nejdostupnější ze všech reklamních předmětů (zejména pokud firma, které výrobu a potisk svěříte, nabízí také množstevní slevy).

Propisky, hrníčky a šálky, oblečení, čepice a další předměty, které firmy opatřují svou značkou, se taškám nikdy nemohou vyrovnat jak co do ceny, tak co do množství. V průměru vás výroba i potisk reklamních tašek může vyjít na méně než korunu za kus. A jejich množství je takřka neomezeno.

2. Jde o snadnější řešení i z hlediska logistiky

Sotva najdete skladnější předmět, nežli je reklamní taška. Do obyčejné kartonové krabice jich naskládáte tisíce (samozřejmě je rozdíl mezi mikrotenovými, igelitovými a papírovými taškami). Můžete říci totéž o většině dalších předmětů? Jen si představte, kolik skladovacího prostoru byste potřebovali pro deset tisíc hrníčků – o jejich přepravě nemluvě!

To samozřejmě neznamená, že byste měli na ostatní reklamní předměty rezignovat. Pokud k tomu máte prostor a prostředky, pořiďte si je také – a vložte je třeba do vaší tašky jako dárkový balíček pro své klienty.

3. Dobře potištěné tašky na sebe upoutají pozornost

Ať již jde o chytlavý slogan, zářivé logo (u loga si ale dávejte pozor na nechtěně komický efekt) či jiný zajímavý prvek, pokud zvolíte kvalitní potisk, vaše taška na sebe bude strhávat pozornost svého okolí. A jakmile se tak stane, první semínko zájmu v lidech, kteří se budou moci stát vašimi potenciálními zákazníky, již bude zaseto. Ruku v ruce s vizuální stránkou by ale měla jít i kvalita tašky samotné – dbejte také na výběr vhodného materiálu, neboť i ten bude dělat dojem a hlavně, kvalitní, bytelnou tašku budou lidé používat i v budoucnu. Což znamená, že se bude vaše značka vtiskávat do povědomí ještě o něco déle…

Zlatým pravidlem je v tomto ohledu toto: dělejte tašky takové, jakým chcete mít váš byznys. Poutavé, z dobrého materiálu a dlouho trvající – vaše tašky se nemusí v ničem lišit od tašek, do kterých svým klientům balí zboží ty nejpřednější světové značky.

4. Taška se může stát efektivním marketingovým nástrojem i nástrojem budování důvěry

Vybavit vaše zákazníky reklamními taškami je vynikajícím způsobem vlastní propagace, která může mít mnohem větší dosah, než čekáte. Každý, kdo na veřejnosti nosí vaši tašku v ruce, se v podstatě stává chodícím reklamním poutačem pro vaší značku. Tímto způsobem může potenciálně na vaši značku upozornit takřka neomezené množství lidí. A čím častěji a čím více budou lidé vaše logo potkávat, tím více v nich bude vaše značka budit důvěru. Koneckonců, všichni máme tendenci důvěřovat tomu, co známe a vídáme často.

Pokud tedy balíte zboží pro své zákazníky, nikdy jej nezapomeňte zabalit i do vlastní, potištěné tašky či obalu – může to znamenat další zákazníky v budoucnu.

V čem spatřujete výhody reklamních tašek vy? Jedná se podle vás o efektivní propagační strategii? Používáte třeba některé reklamní tašky, které jste kdysi dostali, až dodnes? Pište nám do sekce komentářů!

Michal Jarkovský